فرماندار خاتم : با اتمام مرحله تجهيز كارگاه و ... عمليات اجرايي سد مخزني خوانسار هرات از اول ديماه سالجاري آغاز خواهد شد .

یزدفردا : سيد ناصر امامي فرماندار شهرستان در بازديدي كه به اتفاق جمعي از معتمدين ، روحانيون و مسئول ادارات ذيربط انجام شد تصريح كرد در خصوص ساخت اين سد با مخالفت استان فارس مواجه شديم و طي يكسال گذشته با پي گيري هاي انجام شده و تشكيل جلسات مختلف در مركز استان و 000 محل احداث سد جابجا و به پائين تر منتقل گرديد و محل جديد تماما" در اراضي استان يزد نقشه برداري و مطالعه گرديده و اجرا خواهد شد و انشاءا000 يكي از آرزوهاي ديرينه و بحق مردم محروم شهرستان تحقق يافته و آب مورد نياز صنعت ، شرب و كشاورزي منطقه تامين خواهد شد .
فرماندار در ادامه افزود بر اساس پيش بيني و برنامه ريزي انجام شده عمليات احداث اين سد 54 ماه به طول خواهد انجاميد و تاكنون تمامي كارها از قبيل تجهيز كارگاهها و تاسيسات جانبي بر اساس برنامه ريزي انجام و عمليات خاكبرداري و احداث راههاي ارتباطي و همچنين نمونه برداري لايه هاي زيرين تا عمق 100 متري در حال انجام است و انشاءا... از اوايل ديماه عمليات ساخت سد عملا" آغاز خواهد شد . 
امامي اظهار داشت در اوج ساخت اين سد بيش از 700 نفر نيرو مشغول به كار خواهند شد و بعد از ساخت و بهره برداري از سد نيز تقريبا" 300 نفر نيرو دائما" در رابطه با سد مشغول خواهند شد و انشاءا... با بهره برداري اين طرح عظيم شاهد توسعه و احداث صنايع ، افزايش سطح زير كشت اراضي كشاورزي و ... خواهيم بود.
فرماندار در پايان تصريح كرد ميزان ذخيره اين سد 25 ميليون متر مكعب و بيش از 5 كيلومتر دهنه اين سد زير آب خواهد رفت.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا